سبک زندگی قرانی وانفاق

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۴۲ ق.ظ

:

💫شرط استجابت دعا و نتیجه گیری از انفاق💫


راوی می‌گوید:

❓به امام صادق علیه السلام عرض کردم: دو آیه در کتاب خدا وجود دارد که آن دو را می‌جویم ولی نمی‌یابم.


امام علیه السلام فرمودند: آن دو آیه کدام است؟

عرض کردم: سخن خداوند عز و جل که می‌فرماید:

«ادعونی استجب لکم»

بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.

📚سوره غافر/ آیه: 60📚

و ما او را می‌خوانیم و اجابتی نمی‌بینیم.


امام علیه السلام فرمودند: گمان کرده‌ای خداوند خلاف وعده کرده است؟

عرض کردم: خیر!

فرمودند: پس چرا اجابت نمی‌شود؟

عرض کردم: نمی‌دانم.


فرمودند: ولی من تو را آگاه می‌کنم.

هر کس دستوراتی را که خداوند به او داده است اطاعت کند آنگاه او را از دعا بخواند او را اجابت می‌کند.


عرص کردم: راه دعا کردن چیست؟

امام علیه السلام فرمودند:

نخست حمد و ثناى الهى بجا آور

سپس نعمت‌هایى را که به تو عنایت فرموده یاد کن و شکر گزارى نما

سپس صلوات بر پیامبر (ص) بفرست

سپس گناهانت را یاد بیاور و به آن اقرار کن

سپس استغفار کرده و در مورد گناهانت به خدا پناه ببر

[آنگاه دعا کن]

جهت و روش دعا کردن این است.

آنگاه فرمودند: آیه دیگر کدام است؟

عرض کردم: سخن خداوند که می‌فرماید:

«و ما انفقتم من شی فهو یخلقه و هو خیر الرازقین»

و آنچه اتفاق می‌کنید خداوند عوض آن را می‌دهد و او بهترین روزی دهندگان است.

📚سوره سبا/ آیه: 39📚

و من انفاق می‌کنم اما عوض آن را نمی‌بینم.


امام علیه السلام فرمودند: آیا گمان کرده‌ای خداوند خلاف وعده کرده است؟

عرض کردم: خیر!

فرمودند: پس چرا عوض آن را نداده است؟

گفتم: نمی‌دانم.


فرمودند: اگر کسی مال حلال را بدست آورد و در راه حلال انفاق کند، در همی را انفاق نمی‌کند مگر اینکه عوض آن را به او داده می‌شود. 


📚اصول کافی/ ج: 2/ باب: الثناء قبل الدعا/ ص: 468/ ح: 8📚


 🔸🔶🔸🔶🔹🔷🔹🔶🔸🔶🔸

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۴
احمد جانقربانی

نظرات (۱)

سروس فارسی اشتراک لینک

vatanlink.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی