تدبر در قرآن در کلام رهبر معظم انقلاب

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۹ ب.ظ


قرآن را نمی‌شود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیه‌ى بر روى هر کلمه‌اى از کلمات و هر ترکیبى از ترکیبهاى کلامى و لفظى.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم تدبر در قرآن کریم را منتشر کرده است.

** ما معتقدیم همه‌ى آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر کنند. آنچه که ما را به حقایق نورانى می‌رساند، تدبر در قرآن است؛ و این حفظ قرآن که بحمدالله امروز در بین شما جوانها، در بین جوانهاى کشور، در سرتاسر کشور رواج پیدا کرده است، یک مقدمه‌ى خوبى است براى تدبر.

بیانات در محفل انس با قرآن ۱۳۹۲/۰۴/۱۹


** قرآن را نمی‌شود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیه‌ى بر روى هر کلمه‌اى از کلمات و هر ترکیبى از ترکیب‌هاى کلامى و لفظى.

بیانات در محفل انس با قرآن ۱۳۹۱/۰۴/۳۱


** در دوران طاغوت، قرآن در کشور ما مهجور بود؛ هیچ حرکت جمعى در ترویج قرآن انجام نمی‌گرفت؛ هرچه بود، میل شخصى افراد بود. در دوران جمهورى اسلامى و حاکمیت اسلام، یکى از برنامه‌هاى اصلى براى مسئولین کشور، ترویج قرآن است؛ تلاوت قرآن، انس با قرآن، فهم قرآن، حفظ قرآن، جزو برنامه‌هاست.

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللى قرآن کریم ۱۳۹۱/۰۴/۰۴


** خود من هرچه نگاه می‌‏کنم، مى‌بینم احتیاج دارم به اینکه این آیه‏‌ى شریفه‌‏ى «اذکروا اللَّه ذکرا کثیرا و سبّحوه بکرة و اصیلا» را تکرار کنم و در آن تدبر کنم و به آن عمل کنم. قیاس به نفس کردم، به نظرم مى‌رسد که شما هم و همه‌‏مان محتاج به این هستیم. مى‌فرماید: «یا ایّها الّذین آمنوا». این، بعد از آن است که جامعه‏‌ى ایمانى شکل گرفته و این جامعه آزمونهاى بزرگ را از سر گذرانده است.

بیانات در دیدار کارگزاران نظام‌ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱


** قرآن نباید از زندگیتان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هرچه ممکن است. تلاوت قرآن هم با تأمل و تدبر اثر مى‌بخشد. تلاوت عجله‏‌یى که همین‏طور انسان بخواند و برود و معانى را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه اینکه بى‌فایده باشد.

بیانات در دیدار اعضاى هیأت دولت‌‌ ۱۳۸۴/۰۷/۱۷

برای دریافت کامل بیانات رهبر فرزانه انقلاب در باب تدبر در قرآن اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۵
احمد جانقربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی