۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جهاد بر شما مقرّر شد،در حالى که براى شما ناخوشایند است و چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى که خیر و صلاح شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست دارید،در حالى که ضرر و شرّ شما در آن است و خداوند به مصالح امور شما دانا است و شما نمى‌دانید.

بخش قرآن تبیان
جنگ

کتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ

ملاک خیر و شر،آسانى و سختى و یا تمایلات شخصى نیست، بلکه مصالح واقعى ملاک است و نباید به پیش داورى خود تکیه کنیم"عَسى‌ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ"

جهاد بر شما مقرّر شد،در حالى که براى شما ناخوشایند است و چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى که خیر و صلاح شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست دارید،در حالى که ضرر و شرّ شما در آن است و خداوند به مصالح امور شما دانا است و شما نمى‌دانید 

نکته ها و اشاره ها 

اکراه از جنگ یا به خاطر روحیّه‌ رفاه‌ طلبى است و یا به جهت انسان دوستى و رحم به دیگران و یا بخاطر عدم توازن قوا و برترى دشمن است قرآن میفرماید شما آثار و نتایج جهاد را نمى‌دانید و فقط به زیان‌هاى مادّى و ظاهرى آن توجّه مى‌کنید در حالى که خداوند از اسرار و آثار امروز و فرداى کارها در ابعاد مختلفش آگاه است؛جنگ با همه‌ سختى‌هایى که دارد آثار مثبت و فوایدى نیز دارد از جمله:

-توان رزمى بالا مى ‌رود

-دشمن جسور نمى ‌شود

-روح تعهّد و ایثار در افراد جامعه بوجود مى ‌آید

-قدرت و عزت اسلام و مسلمانان در دنیا مطرح مى ‌شود

-روحیّه‌ى استمداد از خدا پیدا مى ‌شود

-اجر و پاداش الهى بدست مى ‌آید

-روحیّه‌ ابداع و اختراع و ابتکار بوجود مى ‌آید

تسلیم فرمان خدایى باشیم که بر اساس علم بى‌نهایت به ما دستور مى‌دهد، گرچه ما دلیل آنرا ندانیم"وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ" (سوره بقره، آیه ۲۱۶) 

 آموزه ها و پیام ها 

۱-ملاک خیر و شر،آسانى و سختى و یا تمایلات شخصى نیست، بلکه مصالح واقعى ملاک است و نباید به پیش داورى خود تکیه کنیم"عَسى‌ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ"

۲-کراهت و محبّت نفسانى، نشانه‌ خیر و شرّ واقعى نیست"تَکْرَهُوا ...وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ ... تُحِبُّوا ... وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ"

۳- جنگ و جهاد در راه دین، مایه‌ خیر است "کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ...وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ"

۴- تسلیم فرمان خدایى باشیم که بر اساس علم بى‌نهایت به ما دستور مى‌دهد، گرچه ما دلیل آنرا ندانیم"وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ" (سوره بقره، آیه ۲۱۶) 


منبع:

تفسیر نور؛ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۰
احمد جانقربانی



⛔️پیام حاج قاسم سلیمانی به مناسبت شهادت محسن حججی/ فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت


🚫سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی که به مناسبت شهادت محسن حججی داده، اطمینان داده که انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت.


🚫در بخشی از این پیام آمده است: به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.



@Cyber_officers

🔗 #افسران_سایبری🇮🇷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۵
احمد جانقربانی


💠دعا به اسم اعظم و حفظ کلّ قرآن

ابوعمره که معروف به زاذان بوده عجمی و ایرانی بود. وی از یاران مخصوص امیرالمؤمنین علی،‌(ع) گردید. سعد خفاف می‌گوید: شنیدم زاذان با این که عجمی است، با صدای بسیار خوب و غمگین قرآن می‌خواند، به او گفتم: تو آیات قرآن را خیلی خوب می‌خوانی، از چه کسی آموخته‌ای؟

لبخندی زد و گفت: روزی امام علی،‌(ع) از کنار من عبور کرد، من شعر می‌خواندم و صوت عالی داشتم به گونه‌ای که آن حضرت از صدای من تعجب کرد و فرمود: ای زاذان چرا قرآن نمی‌خوانی؟ عرض کردم: قرائت قرآن را نمی‌دانم، جز آن مقداری که در نماز، بر من واجب است. آن حضرت به من نزدیک شد، و در گوشم سخنی فرمود که نفهمیدم چه بود، پس فرمود: دهانت را باز کن، دهانم را گشودم، آب دهانش را به دهانم مالید، سوگند به خدا، قدمی از حضورش برنداشتم که در همان دم، دریافتم همه قرآن را به طور کامل حفظ هستم. پس از این جریان، به هیچ کس، نیازی در یادگرفتن قرآن، پیدا نکردم.

سعد می‌گوید: این قصه را برای امام باقر،‌(ع)، نقل کردم، فرمود: زاذان راست می‌گوید، چرا که امیرالمؤمنین علی برای زاذان، به اسم اعظم خدا، دعا کرد، و چنین دعایی رد خور ندارد[1].

__________________

📚[1]. سفینه‌البحار، ج 1، ص 547.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۲:۲۵
احمد جانقربانی